Сергій Вдовенко: Про впровадження Програми розвитку освіти Коростишівської ОТГ

Заступник начальника управління – начальник відділу інституційного аудиту управління Державної служби якості освіти у Житомирській області Сергій ВДОВЕНКО, відповідно до плану роботи управління Державної служби якості освіти у Житомирській області на 2020 рік, на виконання Комунікаційної стратегії Державної служби якості освіти України  ділиться про впровадження Програми розвитку освіти Коростишівської ОТГ.

Коростишівська об’єднана територіальна громада – потужна та самодостатня складова Житомирської області з розвиненим громадянським суспільством, що базується на принципах взаєморозуміння та поваги до різних думок; громада, в межах якої якість освітніх послуг є не порожнім звуком та декларативним гаслом, а реальним показником розвитку та надійним вимірником суспільного добробуту.

У 2017 році молодий та амбітний начальник відділу освіти, молоді та спорту Коростишівської міської ради Сергій Вдовенко, усвідомлюючи необхідність прогнозованого, випереджального реагування на вимоги часу та прагнучи підвищити інтелектуальну ідентичність мешканців громади, запропонував локально імплементувати польський досвід розвитку освіти. Саме результати навчально-освітньої поїздки до Польщі стали родючим підґрунтям для ідеї розробки Стратегії розвитку освіти, яка тривало й скрупульозно шліфувалась в процесі критичних осмислень посадовцями, представниками експертного середовища, дослідниками та практиками. Зусилля, спрямовані на формування ідеалізованого бачення сфери освіти та розробку алгоритму узгоджених кроків в напрямку досягнення стратегічних цілей, пришвидшили модернізацію системи освіти з урахуванням тенденцій розвитку галузі та місцевих потреб.

Запропонувавши унікальну перспективну Програму розвитку освіти Коростишівської ОТГ, команда, під керівництвом Сергія Вдовенка, свідомо зробила освіту стратегічним ресурсом соціально-економічного і культурного розвитку громади, інструментом поліпшення її добробуту та  зміцнення авторитету.

Системність, якої досі традиційно були позбавлені перспективні документи розвитку галузі, комплексність, що тривалий час обмежувалась виключно плануванням фінансово-матеріальних ресурсів, та  партнерство, про яке згадувалось в освітніх колах лише де-юре, в розробленій Програмі сміливо поєднувались та підсилювались. Нарешті основним ціннісним виміром якості освіти в територіальній громаді стали можливості тих, хто її здобуває. Аби вихованці та учні мали високий рівень інформованості, умотивованості до власного розвитку і постійної самоосвіти, здатності творчо мислити, критично аналізувати і робити висновки, мобільності, гнучкості, щоб успішно могли будувати власне життя і ефективно діяти в глобальному середовищі, передбачалось створення і розвиток умов доступності і якості дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти. Одночасний трансформаційний поступ в напрямку розвитку особистості вихованця та учня, гарантування соціального захисту всіх без виключення учасників освітнього процесу, урізноманітнення бази матеріально-технічного забезпечення та фінансової підтримки, створення безпечного та мотивуючого освітнього середовища, регулярного посилення професійних компетентностей педагогів і цілеспрямованого налагодження міжнародного співробітництва дозволили максимально повно відчути такий бажаний і довгоочікуваний смак якісних змін у сфері освіти.

Тому наразі ми можемо спостерігати взаємозумовлену залежність якості навчання учнів та організаційних умов процесу навчання, коли привабливе освітнє середовища мотивує учнів до саморозвитку і відповідальності за власні досягнення, ніяким чином не блокуючи їхні можливості пошуку, експериментів та проектних спроб. Завдяки зміні підходів до організації навчально-виховного процесу та осучасненню матеріально-технічної бази мережі коростишівські заклади освіти з формальних трансляторів знань перетворились на неформальні простори для створення інформаційних потоків, їх критичного аналізу та практичного застосування. І свідченням цьому є шалена активність учнівської молоді в проектній діяльності та грантових програмах підтримки креативних ініціатив в різних сферах діяльності.

Саме завдяки проектній діяльності Сергія Вдовенка, сьогодні ми можемо пишатися можливістю подорожувати за кордон з молоддю; за допомогою придбаних на умовах співфінансування шкільних автобусів підвозити школярів до закладів освіти; гордитися масштабом задоволення освітньо-культурних потреб і запитів у професійному самовизначенні та творчій самореалізації завдяки різновекторності й потужності позашкільної освіти; тішитись результатами роботи інклюзивно-ресурсного центру тощо. І це далеко не повний перелік якісних перетворень.

Таким чином, виважена та гнучка освітня політика Коростишівської ОТГ ось уже третій рік поспіль успішно реалізується через Програму розвитку освіти, яка своєю спрямованістю і змістом відповідає не лише економічним, соціокультурним умовам, а й максимально враховує новації сучасних освітніх реформ й дивовижним чином поєднує потреби місцевого населення з перспективними цілями розвитку громади.

В підсумок хочеться висловити сподівання, що унікальний досвід коростишівської громади стратегічно планувати, своєчасно реагувати, компетентнісно реалізувати і ефективно взаємодіяти на засадах партисипації не замовчуватиметься, не обмежуватиметься, а пропагуватиметься і поширюватиметься географічно.

Та на останок, Програма розвитку освіти є найпершою в області, не тільки по започаткуванні, а й дієвості. Ми сьогодні є лідерами в нашій області в галузі освіти, а це три роки шляху дотримуючись чітких цілей Програми.

Будьте з нами: http://www.radiokor.com.ua/

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *