Позашкільна освіта в умовах воєнного стану: безпечне освітнє середовище як складова внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Як працює позашкільна освіта в умовах війни? Як керівнику позашкільного закладу освіти створити безпечне освітнє середовище, сформувати внутрішню систему забезпечення якості освіти та провести самооцінювання освітньої та управлінської діяльності? Ці та багато інших питань сьогодні постає перед засновником та керівником закладу позашкільної освіти.
11 серпня 2022 року управлінням Державної служби якості освіти у Житомирській області (далі – управління Служби) було організовано вебінар «Позашкільна освіта в умовах воєнного стану: безпечне освітнє середовище як складова внутрішньої системи забезпечення якості освіти», де розкрито низку теоретичних питань щодо розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти, самооцінювання закладу позашкільної освіти (далі – ЗПО). Зокрема заступник начальника управління – начальник відділу інституційного аудиту управління Державної служби якості освіти у Житомирській області Сергій ВДОВЕНКО наголосив на важливості тримання фронту позашкільної освіти, який є невід’ємним складником системи освіти в цілому й не менш важливим чинником для формування інтелектуального, творчого та професійного потенціалу держави. Сергій Юрійович зауважив, що формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти в цих закладах не втрачає своєї актуальності в умовах війни і потребує належної уваги з боку керівника ЗПО. Також управлінням Служби було презентовано дорожню карту для керівника закладу позашкільної освіти щодо проведення процедури самооцінювання освітньої діяльності та управлінських процесів з покроковим алгоритмом дій (Наталія ФРАНЧУК, заступник начальника відділу інституційного аудиту) та висвітлено питання внутрішнього моніторингу якості освіти як інструменту самооцінювання закладу позашкільної освіти (Тетяна МАГДИЧ, головний спеціаліст відділу моніторингу, позапланового контролю закладів освіти та взаємодії з органами місцевого самоврядування).
З методичними рекомендаціями з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗПО (наказ Державної служби якості освіти України від 01.08.2022 №01-10/75) учасників семінару ознайомила Алла ЗАХАРОВА, начальник відділу позашкільної освіти департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України.
Про стан організації освітнього процесу у закладах позашкільної освіти Коростишівської міської територіальної громади в умовах воєнного стану розповів Ігор ДЖАМАН, начальник відділу освіти, молоді та спорту Коростишівської міської ради. Практичним досвідом розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗПО поділилася Олена ШУБІНА, заступник директора Житомирського міського центру науково-технічної творчості учнівської молоді.
Захід відбувся у Коростишівському будинку дитячої творчості, з особливостями діяльності якого поділилася сама керівниця Людмила ГОРОБЧУК.
За підсумками вебінару усі погодилися з тим, що позашкільна освіта важлива і потребує належної уваги в питанні розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти в кожному закладі. Управлінням Державної служби якості освіти у Житомирській області заплановані очні зустрічі щодо розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти та процедури проведення самооцінювання закладів позашкільної освіти у Коростишівській міській територіальній громаді.
Важливо, що спільна робота з розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах позашкілля повинна бути спрямована на основну мету – сприяти успішному розвитку кожного учасника освітнього та/або навчально-тренувального процесу.