Слухати радіо RadioKOR

Щодо контролю за дотриманням вимог законодавства внутрішньо переміщеними особами – Нацсоцслужба

Контроль за дотриманням вимог законодавства під час надання допомоги здійснює Нацсоцслужба/територіальний орган Нацсоцслужби, шляхом проведення перевірки фактичного місця проживання/перебування із залученням посадових осіб органів соціального захисту населення та/або територіальних громад.
Не менш як за два календарних дні до проведення перевірки ВПО інформують про перевірку телефоном або за допомогою іншого доступного засобу зв’язку, який забезпечує фіксацію повідомлення або виклику.
Якщо особа повідомила про свою відсутність у зв’язку з перебуванням у родичів або у відпустці тощо, перевірка відкладається на два тижні.
Підставами для проведення перевірки є:
  • інформація з Єдиної системи про те, що особа стала на облік ВПО в межах однієї територіальної громади;
  • повідомлення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, громадських об’єднань, фізичних осіб про зміну фактичного місця проживання/перебування отримувача;
  • рекомендації Мінфіну за результатами верифікації у разі виявлення відповідності отримувачів будь-якому з критеріїв, які впливають на право на призначення допомоги.
Під час проведення перевірки складається Акт, який протягом одного робочого дня передається органу соціального захисту населення за місцем перебування на обліку отримувача.
У разі відсутності ВПО за адресою у день проведення перевірки її інформують (телефоном або за допомогою іншого доступного засобу зв’язку, який забезпечує фіксацію повідомлення або виклику) про необхідність у строк до 14 робочих днів прибути до органу соціального захисту населення за місцем перебування на обліку для проходження ідентифікації та подати заяву в довільній формі щодо відсутності змін в адресі місця фактичного проживання/перебування відповідно до Єдиної інформаційної бази даних ВПО.
У разі наявності обґрунтованих причин відсутності отримувача за місцем проживання/ перебування протягом 30 календарних днів після проведення перевірки отримувач подає органу соціального захисту населення заяву про поновлення виплати допомоги з підтвердними документами.
Про тимчасове припинення надання допомоги та про необхідність проходження ідентифікації для продовження отримання допомоги орган соціального захисту населення повідомляє уповноваженій особі та отримувачу з використанням засобів поштового/електронного зв’язку (із застосуванням засобів електронного сповіщення Єдиної системи (за технічної можливості) / засобами мобільного зв’язку.
Якщо отримувач протягом 30 календарних днів після проведення перевірки не прибув до органу соціального захисту населення, орган соціального захисту населення приймає рішення про тимчасове припинення надання допомоги з наступного місяця.
Виплата допомоги може бути поновлена за наявності обґрунтованих причин з місяця, з якого тимчасово припинено таку виплату, в разі звернення отримувача за поновленням виплати протягом 30 або 90 календарних днів.
Звертаємо увагу: якщо випадково, за помилковими даними в державних реєстрах, вам було припинено виплату, ви можете звернутися до органу соціального захисту населення і поновити їх, надавши підтверджуючи документи.