Слухати радіо RadioKOR

Як допомогти дитині швидше зробити «домашку»: 5 простих способів

Іноді виконання домашнього завдання – це каторга для дитини та її батьків.

Що ж робити?

Слідкуйте, щоб один підхід до уроків займав не більше 30 хвилин

Півгодини — це час, протягом якого мозок людини зберігає максимальну концентрацію. Це означає, що більшість знань, отриманих учнем за 30 хвилин, відкладеться у його довгостроковій пам’яті. Те, що нам потрібно!

Якщо дитина (або ви) розуміє, що на одне завдання піде більше півгодини, то варто поділити його на дві або три частини.

Якщо завдання дуже велике, складіть разом із дитиною план виконання.

Навчіть дитину користуватися таймером, щоб вона дотримувалася часового регламенту

Якщо дитина постійно відкладає заняття на потім, то таймер допоможе їй зібратися з думками та приступити до завдання без зволікань.

Спочатку простежте, щоб протягом 30 хвилин дитина тримала фокус уваги на одному предметі (завдання, вправи). Навіть якщо вона напише за півгодини лише 2 рядки, похваліть її.

Поступово вона навчиться швидше концентруватися на одному завданні і оперативніше виконуватиме домашню роботу.

Розкажіть про важливість перерв між заняттями

Після півгодинного підходу важливо зробити 5-7-хвилинну перерву, під час якої можна влаштувати перекус або розминку. Весела гра або смачне печиво стануть для дитини додатковим стимулом дотримуватися встановленого режиму: 30 хвилин працюємо, 7 – відпочиваємо.

Перерва допоможе перезавантажити мозок та підготуватися до нового навчального ривка.

Слідкуйте, щоб дитина навчалася за столом

Виконувати домашнє завдання за столом необхідно з двох причин.

Перша — фізіологічна: перебування за столом так-сяк гарантує, що дитина триматиме поставу.

Друга – психологічна. Тіло запам’ятовує позу для навчання. Коли дитина сідає за стіл, воно сигналізує мозку: “пора вчитися”, а коли лягає на ліжко: “час відпочивати, розслабляємося!”.

Мінімізуйте роль гаджетів у виконанні домашньої роботи

Якщо можливо, організуйте навчальний процес дитини таким чином, щоб школяр виконував уроки без використання планшета чи комп’ютера. Навіть якщо на них стоять спеціальні контролюючі програми та програми для блокування певних сайтів, використання гаджетів (особливо в молодшій школі) породжує безліч спокус відволіктися.

Дитина може зависнути навіть у калькуляторі або програмі про погоду! Якщо у вас є можливість, нехай дитина користується словниками та енциклопедіями у надрукованому варіанті. Вчителі кажуть, що, взаємодіючи з книгою, діти краще засвоюють матеріал, оскільки, крім зорового аналізатора, задіють ще й тактильні відчуття.

Джерело