Нові райони Житомирщини: територію поділили, а гроші – забули

Правління АМУ категорично не підтримує пропоноване Урядом укрупнення районів

12 червня на засіданні Уряду планується розглянути проект Постанови Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів». Мери міст категорично не підтримують пропоноване Урядом укрупнення районів і  11 червня Правління Асоціації міст України звернулося з відповідними листами до керівництва країни. Нагадаємо, що членами АМУ на Житомирщині є 32 громади, а мер Житомира Сергій Сухомлин та мер Баранівки Анатолій Душко є членами правління АМУ.

Проектом Постанови пропонується суттєво укрупнити райони та включити до їх складу міста обласного значення.

Правління АМУ категорично проти цього рішення як такого, що знищує результати децентралізаційної реформи, розбудови ОТГ та призведе до вилучення з бюджетів міст і громад значної частини доходів, необхідних для надання життєво-необхідних послуг їх мешканцям.

Асоціація міст України занепокоєна тим, що процес укрупнення районів відбувається без широкого громадського обговорення, що може призвести до соціального вибуху через несприйняття в суспільстві нового районного поділу.

Окрім того, це рішення загрожує негативними наслідками для всієї країни, а саме:

► недоступність публічних послуг для громадян;

► двовладдя та безвідповідальність за стан справ на місцях;

► погіршення фінансового стану міст і громад внаслідок перерозподілу надходжень від ПДФО;

► численні конфліктні ситуації щодо визначення районних центрів;

► втрата роботи для великої кількості посадових осіб ліквідованих районних державних адміністрацій та працівників бюджетних установ.

Процес формування спроможних громад не завершено ні в конституційному, ні в економічному, ні в адміністративному сенсі, і тому неможливо переходити до наступного кроку – формування нового  районного поділу.

Більше того, до прийняття зазначеної постанови необхідно створити відповідну законодавчу та ресурсну основу для сталого економічного розвитку кожної громади шляхом внесення змін до Бюджетного кодексу України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації».

АМУ вважає, що мають бути визначені повноваження громад, ліквідовані представницькі органи місцевого самоврядування на районному рівні, розподілені повноваження між місцевим самоврядуванням та державною владою, сформовано достатню фінансову базу задля досягнення головної мети реформи – забезпечення належного рівня добробуту кожного українця незалежно від громади, в якій він проживає.

Правління АМУ переконливо просить відкласти питання формування нового районного поділу та схвалення проекту Постанови Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» до внесення змін до Бюджетного кодексу, законів про місцеві державні адміністрації, про місцеве самоврядування, оскільки прийняття її сьогодні негативно вплине на кожного громадянина України.

Асоціація міст України вважає, що питання зміни адміністративно-територіального устрою повинно розглядатися одночасно зі змінами до бюджетного законодавства із розмежуванням доходів і видатків між відповідними рівнями бюджетної системи місцевого самоврядування.

Офіс реформ у Житомирському РВ АМУ

 

ЗВЕРНЕННЯ
Правління Асоціації міст України до Президента України, Кабінету Міністрів України,
Верховної Ради України та керівників політичних фракцій і груп

12 червня 2020 року на засіданні Уряду України планується розглянути та схвалити проект Постанови
Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів». Проектом Постанови пропонується
суттєво укрупнити райони та включити до їх складу міста обласного значення.
Ми категорично проти цього рішення як такого, що знищує результати децентралізаційної реформи,
розбудови ОТГ та призведе до вилучення з бюджетів міст і громад значної частини доходів,
необхідних для надання життєво-необхідних послуг їх мешканцям.
АМУ занепокоєна тим, що процес укрупнення районів відбувається без широкого громадського
обговорення, що може призвести до соціального вибуху через несприйняття в суспільстві нового
районного поділу.
Окрім того, це рішення загрожує негативними наслідками для всієї країни, а саме:
− недоступність публічних послуг для громадян;
− двовладдя та безвідповідальність за стан справ на місцях;
− погіршення фінансового стану міст і громад внаслідок перерозподілу надходжень від ПДФО;
− численні конфліктні ситуації щодо визначення районних центрів;
− втрата роботи для великої кількості посадових осіб ліквідованих районних державних
адміністрацій та працівників бюджетних установ.
Процес формування спроможних громад не завершено ні в конституційному, ні в економічному, ні в
адміністративному сенсі, і тому неможливо переходити до наступного кроку – формування нового
районного поділу.
Більше того, до прийняття зазначеної постанови необхідно створити відповідну законодавчу та
ресурсну основу для сталого економічного розвитку кожної громади шляхом внесення змін до
Бюджетного кодексу України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві
державні адміністрації».
Мають бути визначені повноваження громад, ліквідовані представницькі органи місцевого
самоврядування на районному рівні, розподілені повноваження між місцевим самоврядуванням та
державною владою, сформовано достатню фінансову базу задля досягнення головної мети реформи
– забезпечення належного рівня добробуту кожного українця незалежно від громади, в якій він
проживає.
Враховуючи вищезазначене, звертаємося з переконливим проханням відкласти питання формування
нового районного поділу та схвалення проекту Постанови Верховної Ради України «Про утворення та
ліквідацію районів» до внесення змін до Бюджетного кодексу, законів про місцеві державні
адміністрації, про місцеве самоврядування, оскільки прийняття її сьогодні негативно вплине на
кожного громадянина України.

11 червня 2020 року

Будьте з нами: radiokor.com.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *