Велика боротьба у маленькому магазині проти пандемії

Період пандемії, спричиненої COVID-19, вплинула на життя людей не тільки в Україні, а й усіх країн світу.  Ще однією зі сфер життєдіяльності, які зазнали змін – це мережі супермаркетів та магазинів. Адже, коронавірус завдав шкоди, як здоров’ю деяких людей, так і їх фінансовому положенню. Кожен намагається врятувати не тільки своє життя, а й улюблену справу, якою займається, незалежно, чи то мережа супермаркетів, чи магазинчик у невеличкому селі. Незважаючи на пандемію, людям потрібно закуповувати необхідні  товари, наприклад, продукти харчування. Кабінет Міністрів України дозволив працювати як продовольчим, так і непродовольчим магазинам, за умови дотримання певних правил. Саме вони мають забезпечити для своїх відвідувачів безпечні умови перебування у цих приміщеннях.   Для захисту здоров’я громадян Міністерство охорони здоров’я закликає дотримуватися посилених санітарно-гігієнічних норм. Як поводити себе в продуктовому магазині, щоб убезпечитися від COVID-19?

Завісу роботи продуктового магазину в селі Харитонівка «Щедра хатка» відкрила продавчиня Оксана Тарасова, яка розповіла про його режим роботи та особисті враження від торгівлі в період пандемії COVID-19.

Чи вплинула пандемія на роботу магазину та як саме?

Так, вплинула, до магазину почало менше ходити покупців. В результаті пандемії, багато робочих місць скоротилося, відповідно, люди почали економити.

Бояться продавці контактувати з покупцями в період пандемії, або ж навпаки?

Хвилюються не тільки продавці, а й покупці теж. Були такі випадки, коли покупець боявся взятися за ручку дверей «голими» руками, деякі натягували рукава кофтини, щоб відкрити двері. Але краще, коли приходять в рукавичках, масках, користуються антисептиками, тримають дистанцію.

Всі покупці прислухаються та дотримуються санітарних вимог?

Так, в магазин заходять по одному, а на вулиці в черзі тримають дистанцію. Всі покупці в медичних масках.

Задумувалися змінити роботу в розпал коронавірусної інфекції на ту, яка б не вимагала прямого контакту з людьми?

Ні, не думала змінювати. Мені подобається робота і я дотримуюся усіх норм. В магазині всі поверхні дезинфікуємо,  відповідно графіку.

Як вберігаєте себе від коронавірусної інфекції в магазині?

В магазині є свій антисептик, який постійно використовується та оновлюється. Також змінюємо маски кожні 3 години, регулярно провітрюємо приміщення.

Чи плануєте вакцинуватися, щоб не захворіти та запобігти розповсюдженню інфекції?

Поки не хочу вакцинуватися. Не впевнена, що ця вакцина дійсно якісна. Хвилююся за себе та за своїх дітей, у випадку, якщо після вакцинації стан погіршиться. Щоб запобігти хворобі просто дотримуємося усіх потрібних санітарних норм.

Скільки, в середньому, за день в магазин приходить покупців та які, на Вашу думку, ризики заразитися?

Під час пандемії в магазин почало приходити дуже мало людей, кількість кардинально відрізняється від того, що було до хвороби. Вірогідність захворіти – мінімальна, люди заходять по черзі.

Скільки людей може знаходитися в магазині?

Так як магазин маленький, то зайти може тільки один покупець. Решта – чекає на вулиці в черзі, з дотриманням дистанції. Є люди, які хочуть знехтувати правилами, але ми, відповідно до таблички, яка висить на дверях, нагадуємо, що обслуговуємо покупців тільки тоді, коли вони дотримуються усіх норм.

В період пандемії здійснюєте покупки через інтернет чи йдете до магазину?

По різному: буває через інтернет, інколи ходимо до магазину. Якщо потрібно купувати одяг дітям, то його краще приміряти, а то з розміром можна не вгадати. Собі можу замовити через інтернет.

Чи були казусні моменти з покупцями в період COVID-19?

Найчастіше таке траплялося, коли була перша хвиля захворювання, зараз – рідше. Були випадки, коли доводилося лаятися з людьми, які не хотіли надягати маску, вони говорили «Я не хворий». Таких людей попереджали, якщо зауваження не діяли, то доводилося просити про те, щоб вони покинули приміщення. В нашому магазині продаються маски, які може купити кожен, щоб не створювати проблеми. Зараз люди самі знають, що потрібно надягати маску та дотримуватися дистанції, тому працювати продавцям стало легше.

Хто більше дотримується санітарних вимог в магазині: молодь чи старше покоління?

Старше покоління більше дотримується санітарних вимог тому, що розуміє всі ризики та відноситься до захворювання COVID-19 серйозно.

Які б Ви дали поради продавцям та покупцям, які відвідують магазини?

Дотримуватися усіх санітарних норм, не виходити з дому, якщо є підозри на хворобу, щоб убезпечити  інших людей.

Міністерство охорони здоров’я України закликає громадян часто мити руки, або обробляти дезінфікуючими засобами, носити захисні маски, уникати тісного контакту з людьми, при симптомах схожих на COVID-19, терміново звертатися до лікаря. Будьте здорові!

Підготувала: Яна ПАЛАМАРЧУК

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *